Pedagog

Pedagog: MAŁGORZATA SILUK

Godziny pracy:

            poniedziałek 11.30 – 13.30
 wtorek 9.00 – 15.00
                         środa 8.00 – 12.30, 13.30 – 14.00
    czwartek 11.30 – 12.30, 13.30 – 14.30
piątek 8.00 – 13.00

Pedagog specjalny: ANNA ANIOŁ

Godziny pracy:

         poniedziałek 13.40 – 15.40
  wtorek 9.45- 12.30
 środa 10.45 – 14.00
     czwartek 8.50 – 11.20
 piątek 9.10-9.40, 10.40-11.40

 


Pedagog spełnia wiele obowiązków, wśród których należy szczególnie podkreślić:

– roztaczanie kompleksowej pomocy dla dzieci z ubogich i niewydolnych rodzin;
– udzielanie porad i pomocy uczniom posiadającym trudności w kontaktach rówieśniczych, organizowanie różnych form terapii;
– dbanie o realizację obowiązku szkolnego przez uczniów;
– koordynowanie oddziaływań różnych instytucji i osób wspierających rozwój ucznia;
– prowadzenie działalności profilaktycznej, edukacji prozdrowotnej wynikających z programu wychowawczego i profilaktyki;
– wspieranie rodziców na rzecz rozwiązywania sytuacji trudnych wychowawczo;
– udzielanie pomocy wychowawcom i nauczycielom w ich pracy z uczniami sprawiającymi trudności wychowawcze;

Do pedagoga szkolnego mogą przyjść wszyscy ci, którzy:
– czują, że nikt ich nie rozumie;
– często są smutni;
– są samotni;
– nie potrafią się porozumieć z kolegą;
– mają problemy rodzinne, znajdują się w trudnej sytuacji materialnej;
– nie potrafią sobie sami poradzić z problemem;
– chcą podzielić się swoją radością lub sukcesem;
– chcą pomóc innym, lecz nie wiedzą w jaki sposób.

DZIAŁANIA WYCHOWAWCZO-PROFILAKTYCZNE W ROKU SZKOLNYM 2022/2023

„Aby w szkole dobrze się działo….”

Powoli mija pierwsze półrocze i czas na zdanie relacji z podejmowanych działań wychowawczo-profilaktycznych. Wyszliśmy naprzeciw pojawiającym się problemom, ale też zapobiegliśmy pojawieniu się innych, nowych. Nasze maluchy dobrze bawiły się w trakcie teatrzyku „Mapa skarbów”. Wykazały się wiedzą z zakresu profilaktyki zachowań ryzykownych i zasad bezpieczeństwa.
Klasy starsze uczestniczyły w warsztatach „Debata”, mających na celu profilaktykę alkoholową i rekomendowanych przez PARPA. Inne klasy brały udział w zajęciach warsztatowych, związanych ze stratą i doświadczeniami traumatycznymi. Uczniowie brali też udział w zajęciach rozwijających umiejętności komunikacyjne i emocjonalne. Uczestniczyli w warsztatach z zakresu profilaktyki narkotykowej „Jestem asertywny, potrafię powiedzieć NIE”. Natomiast chętni uczniowie naszej szkoły wzięli udział w konkursach profilaktycznych: „Narkotykom mówimy Nie!” oraz „Alkohol – jestem na NIE”. Uczestnicy konkursów otrzymali bardzo atrakcyjne nagrody.
Zorganizowaliśmy również happening dla szkół podstawowych „STOP PRZEMOCY”. Wraz z kolegami ze szkół „2” i „3” okrążyliśmy lubliniecki rynek i z hasłami „STOP PRZEMOCY” ustawiliśmy się do wspólnego zdjęcia.
Szkoła dołączyła też do akcji „Biała wstążka”. Przewodnicząca Zespołu Interdyscyplinarnego wraz z innym pracownikiem MOPS-u przeprowadziły w starszej klasie lekcję na temat przemocy.
Był to czas intensywnych działań, a przed nami następne wyzwania.

Małgorzata Siluk

DZIAŁANIA WYCHOWAWCZO-PROFILAKTYCZNE W ROKU SZKOLNYM 2021/2022

Czas na podsumowanie działań profilaktycznych
W tym dziwnym czasie, kiedy to jedni uczniowie są w szkole, inni uczą się zdalnie, kiedy nie jest tak, jak zwykle, staraliśmy się zrobić wszystko, aby nadal zapobiegać niepożądanym zachowaniom i wyposażać uczniów
w umiejętności asertywne.
Klasy siódme uczestniczyły w programie „Unplugged”, mającym na celu nabycie przez uczniów umiejętności chroniących przed używaniem substancji psychoaktywnych i ewentualnej zmiany postaw oraz opinii wobec używania substancji psychoaktywnych.
Czwartoklasiści i piątoklasiści uczestniczyli w profilaktycznych warsztatach „Debata”, które miały za zadanie wzmocnić postawy proabstynenckie
u nastolatków.
Uczniowie klas II – VIII wzięli udział w szkolnych konkursach profilaktycznych: „Alkohol – jestem na NIE!” oraz  „Zdrowo i wesoło bez narkotyków”. Komisja ustaliła, że tym razem nie będzie wyróżniała żadnej pracy, a każdy uczestnik otrzyma przygotowaną nagrodę. Prace zaprezentowane są na tablicach szkolnych.
Zaprzyjaźniona ze szkołą psychoterapeutka pełniła dyżur telefoniczny. Można było się z nią skontaktować, a następnie umówić na e-spotkanie.
Udało się też przeprowadzić apele wychowawcze, choć nie tak często, jak było zaplanowane.
Uczniowie klas młodszych obejrzeli e- spektakl profilaktyczny „Jak pokonać smoka?”, a starsi „ Czas próby”. Wiadomo, to nie to samo, kiedy widowisko jest na żywo.
                                                                   Małgorzata Siluk


Dręczą Cię w szkole, biją na podwórku, boisz się wychodzić z domu?
Stałeś się celem ataku w internecie, jest hejt na Ciebie, ktoś wpuścił do sieci Twoje kompromitujące zdjęcie?
Zostałeś sam, pogubiłeś się w życiu, straciłeś przyjaciela, nie masz z kim pogadać?

Nie jesteś sam! Zadzwoń pod numer 800 12 12 12. To telefon zaufania Rzecznika Praw Dziecka. Możesz też napisać do ekspertów na czacie, który znajdziesz na stronie Rzecznika: www.brpd.gov.pl

Czekają tam na Ciebie ludzie, którzy Ci pomogą. Za darmo. Nie musisz się przedstawiasz ani mówić, skąd dzwonisz. Możesz pozostać całkowicie anonimowy. Nikt się nie dowie o tej rozmowie, ani rodzice, ani szkoła, ani znajomi. Eksperci z Telefonu Zaufania pomogą Ci rozwiązać Twój problem, wyjaśnią, co robić, jak się zachować, gdzie znaleźć konkretne wsparcie.

Nie czekaj, nie trać czasu, pomóż sobie – zadzwoń 800 12 12 12.

Pod numer interwencyjny mogą też dzwonić osoby dorosłe, aby zgłosić problemy dzieci lub rażące zaniedbania względem nich.

PEDAGOG – archiwum 2020/2021
PEDAGOG – archiwum 2019/2020

Na skróty

Skip to content